Világszerte hiány alakult ki a bringákból. A gyártók még mindig érzik a tavalyi gyárleállások hatását, megdrágultak az alapanyagok és a fuvarozás, miközben az embereknek elegük van az otthon ülésből, és mennének már tekerni valamerre.
A becslések szerint akár évekig eltarthat, mire helyreáll a piac egyensúlya, és jó esély van arra, hogy az idei szezonban hiánycikk marad a bicikli.

 

Hiánycikk a kerékpár

Péter barátunk szeretett volna egy hobbikategóriás országúti kerékpárt vásárolni, de a legtöbb webshopban épp készlethiánnyal szembesült, és alig várta, hogy végre kinyissanak a sportboltok, ám oda érkezve szembesült vele, hogy az előzetesen kinézett modellből mindössze egyetlen bemutatódarab van, és az eladó közölte, fogalma sincs, mikor érkezik szállítmány a kérdéses termékből. Először nyár elejére, majd júliusra becsülte, aztán elmondta, az is lehet, hogy csak 2022-ben érkezhet be a bicaj, ugyanis a nemzetközi raktárak is konganak az ürességtől.

De akkor miért nem gyártanak egyszerűen több bringát?
Ennek több oka van. Egyrészt a kapacitások végesek, másrészt az alkatrészgyártók a járvány miatt nem vagy csak tetemeset késve tudják a kellékeket leszállítani, így aztán a szerelő üzemek nem tudják a kerékpárokat összerakni.
Emellett a gyártók sem tudják, hogy a járványhelyzet miatti extra kereslet meddig tart ki, bizonytalanra pedig nem lenne bölcs dolog bővíteni a jelenlegi helyzetben.

Persze minden gyártónak és kereskedőnek alapvető érdeke, hogy orvosolják a hiányt, és erre már vannak tervek, stratégiák, de ezek eredményére még hónapokat kell várni.

Jó hír a nehéz helyzetben, hogy a Schwinn Csepel május közepétől gyártja az acélvázas bringákat és júniustól megkezdik az aluvázas kerékpárok gyártását is. Érdemes tehát igyekezni a megrendeléssel, mert nagy valószínűséggel hihetetlen gyorsan elfogynak a legyártott kerékpárok!!!