BicikliCentrum

Bevásárlókosár 0
0 Ft

Hírek

  1. Néhány fontosabb átigazolás - 2024 izgalmas lesz!
    12
    Feb

    Néhány fontosabb átigazolás - 2024 izgalmas lesz!

    Néhány fontosabb átigazolás - 2024 izgalmas lesz!

     

    Elérkeztünk a 2024-es szezon első versenyeihez. A mezőnyben tavalyhoz képest rengeteg változás történt, melyekről a néhány fontosabbat szedtük össze. Vannak már pár hónappal ezelőtt bejelentettek, melyeket azért tettünk bele, mert a jelenlegi átigazolási időszakhoz tartoznak.

     

    Minden sportágban az átigazolási időszak a szurkolókat izgalommal és várakozással tölti el. Vannak akik örülnek egy új bejelentésnek, vannak, akik csalódottak, hogy egy szeretett versenyző a kedvenc csapatát otthagyja és máshol folytatja karrierjét. Ilyen helyzetet az idei szezon is hozott. Az elmúlt hónapok izgalmasabbnak mutatkozó igazolásait próbáltuk összeszedni:

    Már 2023. novemberében bejelentették, hogy

    Bővebben
  2. A járvány miatt hiánycikk lett a kerékpár

    Világszerte hiány alakult ki a bringákból. A gyártók még mindig érzik a tavalyi gyárleállások hatását, megdrágultak az alapanyagok és a fuvarozás, miközben az embereknek elegük van az otthon ülésből, és mennének már tekerni valamerre.
    A becslések szerint akár évekig eltarthat, mire helyreáll a piac egyensúlya, és jó esély van arra, hogy az idei szezonban hiánycikk marad a bicikli.

     

    Hiánycikk a kerékpár

    Péter barátunk szeretett volna egy hobbikategóriás országúti kerékpárt vásárolni, de a legtöbb webshopban épp készlethiánnyal szembesült, és alig várta, hogy végre kinyissanak a sportboltok, ám oda érkezve szembesült vele, hogy az előzetesen kinézett modellből mindössze egyetlen bemutatódarab van, és az eladó közölte, fogalma sincs, mikor érkezik szállítmány a kérdéses termékből. Először nyár elejére, majd júliusra

    Bővebben
  3. A Superstrata kezdi kiszállítani nyomtatott kerékpárját

    Az additív gyártásban jónevű vállalatnak számító Arevo Labs által alapított Superstrata elkezdte kompozit 3D nyomtatással készült kerékpárjainak és elektromos kerékpárjainak kereskedelmi forgalmazását. A valóságban ez azt jelenti, hogy kiszállították az első biciklit.


    3D nyomtatott kerékpár

    Maga a jármű mérföldkő a 3D nyomtatás történetében. Az első folyamatos szálerősítéses kompozittal nyomtatott, piacra kerülő fogyasztói termékek egyikéről van ugyanis szó. Nem véletlen, hogy többek szerint 2020 egyik legjobb és legfontosabb printelt darabja.


    A forgalmazással alaposan megváltozik a termékek körüli munka. A gyártócsapat még az év végi szabadságidőszakban is tesztelt, printelt, szerelt, festett, csiszolt, összeszerelt, hogy ne legyen semmiféle fennakadás, és kielégítsék a megrendelők igényeit.
    Miv

    Bővebben
  4. Az új konstrukció leválthatja a hagyományos háromkerekűt

    Gavin Smith tervezőnek nem csak a dizájn sikerült tökéletesre. Frissen tervezett kerékpárja segít a fogyatékkal élőknek és/vagy egyensúlyzavarral küzködőknek megtapasztalni a kerékpárás örömét.

    Az új konstrukció leválthatja a hagyományos háromkerekűt

    A kerékpár úgy lett kialakítva, hogy biztos támasz legyen kanyarodáskor is, így azok az embertársaink akik egészségügyi okokból nem tudnak kétkerekűn egyensúlyozni, könnyedén tekerhetnek a Tuvie-val. Már maga a design is bizalmat ad arra, hogy lehet kerékpározni segítség nélkül is. Bár ez a bringa kifejezetten a fogyatékkal élőknek lett tervezve, hasznos lehet időseknek, rehabilitációs szakaszban vagy akár a mozgáskoordináció fejlesztésére.

    Bővebben
  5. Külön rendszám hátsó kerékpárszállítóra?

    Egyre népszerűbbek az autók hátsó ajtajára hevederrel rögzített vagy vonóhorogra rögzíthető, egyszóval hátsó bringatartók. A hátsó elhelyezésű szállítókon sokkal kényelmesebb a fel- és lerakodás, a tetőtartókkal ellentétben. Nem növelik jelentősen a zajt és a fogyasztást, és nem rendezünk roncsderbit, ha elfeledvén tetőszállítmányunkról, lehajtunk a mélygarázsba. Csakhogy ezek a kerékpárszállítók általában kitakarják a rendszámot és/vagy a hátsó lámpát, amiért a yard bizony büntet.

    Hátsó kerékpárszállítóra rendszám

    A kérdés, kötelező-e megvenni a harmadik rendszámot?

    Korábban számos kérdést kaptunk az érvényben lévő jogszabállyal kapcsolatban, melynek értelmezése szerint köteles volt a felhasználó a rendszámot kitakaró kerékpárszállító esetén, áthelyezni azt autójáról a kerékpárszállítóra. Nem árt tudni

    Bővebben
  6. Ez is camping, na de milyen?!

    Ez is camping kerékpár, de tandem és összecsukható. És ha azt gondolnád, hogy manapság találták ki, hát nem!

    Camping tandem összecsukható

    A Graziella formája egy olasz dizájner, Rinaldo Donzelli agyából pattant ki, majd 1963-ban meg is építette fia, Teodoro Carnielli és Vittorio Veneto. Teodoro még 1908-ban alapított egy fitnesz eszközöket, főleg szobakerékpárokat és kerékpárokat gyártó céget. Fia, Guido Carnielli hamar beszállt a kerékpárgyártásba. Nagy szerepe volt az ötlet megvalósításában, hogy egy összecsukható kerékpárt készítsenek, kis kerekekkel, melyet lehetne szállítani autóban. 1963-ban Guido nevén szabadalmaztatták. Az eredeti bringa még Bottecchia márkanéven futott, de 1964-ben a Graziella önálló márka lett. Kezdetben a Graziella tandem egysebességes, összecsukható bicikli volt 16 "-os kerek

    Bővebben
  7. Okosítsd a bringád!

    A mai világban a kerékpározás a túl nagy forgalom miatt hihetetlen koncentrációt igényel és túl sok veszéllyel jár. A SmartHalo okos bringa rendszerével a kerékpározás újra fesztelenné válhat. A kormányra szerelt fénysávokat használó eszköz rengeteg beépített hasznos funkcióval bír. Egy valódi okos eszközt kapunk a bringázásunkhoz.

    Okos bringa

     

    Navigáció


    Az eszközön található fényjelzésekkel sarokról sarokra navigál. Végigvezet a leggyorsabb és legbiztonságosabb útvonalon.
    Ha nagyobb kihívásra vágysz, akkor működhet úgy is, mint egy digitális iránytű, és csak a célodat mutatja meg. De hogy hogyan jutsz oda, az már rajtad múlik.
    Ha hosszú volt a napod és már nem emlékszel, hogy reggel pontosan hol hagytad a bringádat, akkor az alkalmazás megmutatja térképen az utolsó ismert helyzetét.

    Videó!



    Bővebben
  8. Pitypangból csináltak bringakülsőt

    Egy Kazahsztánban őshonos pitypangfajtája, a gumipitypang gyökerét felhasználva készített kerékpárra gumiabroncsot az Apollo Vredestein  gumiabroncsgyár és a Wageningen Egyetem és Kutatóközpont.

    Pitypangból csináltak bringakülsőt

    A prototípust pár napja, a kerékpárosszakma legnagyobb bemutatóján, az Eurobike-on láthatta először a közönség a németországi Friedrischshafenben.

    A prototípushoz Hollandiában termesztett pitypangot használtak, fokozatosan kísérletezték ki, hogyan tudják a legjobb minőségű gumit kisajtolni. Az így megalkotott különleges összetétel lett a Fortezza Flower Power prototípus alapanyaga, ami ráadásul jobb tapadást biztosít a hagyományos abroncsoknál, mert sokkal magasabb koncentrátumban található meg benne a természetes gyanta. Jelenleg a tömeggyártás elindításának lehetőségét vizsgálják.

    Fo

    Bővebben
  9. Kerékpározás télen?! Ne te essél, hanem a hó!

    Sokan tartanak a hideg, havas időben való kerékpározástól. Az ember komfortérzetét erőteljesen befolyásolják a mínuszok. Vannak akik a kondíció megtartása végett ilyenkor szoba- vagy spinning kerékpárra szállnak. Előre bocsátom, ez mindenképpen hasznos. Még jobb, ha ilyenkor ablakot nyitunk és friss levegőt szívunk. Persze a szobakerékpározás közel sem olyan változatos, mint amikor két keréken hasítunk és közben minden változóban van, a táj, az emberek, az autók. Sebaj! – ezen könnyen segíthetünk. Hallgassunk közben zenét, esetleg nézzünk egy jó filmet vagy menjünk el egy közös spinning edzésre!

    Téli kerékpározásPersze a legelszántabbaknak nem fogja kedvét szegni a hideg és a latyak. Nem is beszélve az egekbe felszökött benzinárakról és a lassú, drága tömegközleke

    Bővebben
  10. A brit bringásoknak is lesz adókedvezmény

    A British Cycling a közelmúltban vetette fel azt a javaslatot, hogy azok a személyek, akik biciklivel járnak dolgozni, évi 250 font adókedvezményre legyenek jogosultak. A szervezet célja, hogy a kormány elfogadja azokat az intézkedéseket, amelyek ösztönöznék az embereket az aktív mozgásban való részvételre.

    A főbb javaslat szerint a kedvezményt azok vehetik igénybe, akik rendszeresen biciklivel járnak munkába, az egyéni vállalkozók, valamint a munkáltatók például korszerű munkahelyi biciklitárolók építésére.
    A ’Bike Break’ elnevezésű intézkedés által a kerékpározók évi 250 fontot(~90 000 Ft) igényelhetnének vissza adójukból, amennyiben igazolni tudják, hogy valóban rendszeresen biciklivel járnak munkába. A British Cycling szerint ezt könnyedén igazolni lehet egy olyan alkalmazás kifejlesztésével, amely képes nyomon követni a felhasználók napi útvonalát.
    A

    Bővebben